mandag 12. desember 2011

Pepperkakehus uten knekk


Har du prøvd "Pepperkakehus uten knekk"?
Jeg klarer bestandig å brenne meg når jeg skal 
montere pepperkakehus med smeltet sukker,
og derfor måtte jeg bare prøve denne måten
å lage pepperkakehus på.

I esken ligger plastformer som brukes til å stikke
ut delene til huset, oppskrift på pepperkakedeig
og en bruksanvisning. Det går fint an å bruke
ferdigkjøpt deig også.

Den nye teknikken fungerte for så vidt greit,
men er man ikke helt nøyaktig og følger
oppskriften til punkt og prikke, blir det vanskelig
å få delene til å passe sammen. Jeg måtte lime litt
her og der med melisglasuren, men pepperkakehus
ble det likevel.

Her er resultatet:
















Jeg kjøpte dette settet på Jernia til ca. 99 kr.

1 kommentar:

  1. SV:
    Kokosolje bruker jeg en gang i blant i baks. Jeg steker heller i det. Splenda bruker jeg sjeldent, sukrin bruker jeg masse. Sukrin kan krystalisere seg av og til og derfor suplerte jeg med litt splenda akkurat nå.
    Honning gir høy blodsukkerstigning og mye kalorier, derfor bruker jeg heller sukrin. Jeg er heller ikke glad i honningsmaken.
    Du kan selvfølgelig bruke disse ingrediensene isteden :)

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.