onsdag 9. november 2011

Bibliotekarenes 10 på topp

Noen av landets bibliotekarer har fått i oppdrag
å lage topp-10-lister over barnebøker.

Bøker som er kommet på listene er blant annet:
- Jo Nesbøs "Doktor Proktors prompepulver"
- "Jada, jada, jada" (Bjørn Ingvaldsen) 
- bøkene om Harry Potter (J.K. Rowling)













Det er også flere billedbøker som er anbefalt:
- "Johannes Jensen opplever et mirakel" ( Henrik Hovland)
- "And, Døden og Tulipanen" (Wolf Erbruch)
-  "Jakob og Neikob" (Kari Stai)
- "Jeg!" (Svein Nyhus)

Jeg kommer til å printe ut de fem topp-10-listene,
og ha dem med når jeg besøker biblioteket.

Klikk her for å lese hele artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article510559.ece

Har du tips om bøker som burde vært med på listene?

1 kommentar:

  1. Fant veien fram til bloggen din i dag og herre min så mye morsom inspirasjon!!
    Er selv lærer, jobber med de elsta barna i barnehage og har gutter på 5 og 7 år som suger inn alt mulig nytt om dagen. Hit skal jeg komme og hente inspirasjon for å bruke både hjemme og på jobb. Takk!!

    hilsen fra Katla

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.