torsdag 3. oktober 2013

På kino for første gang



















Fireåringen i huset gledet seg i flere dager til å gå
på kino for å se den nye Albert Åberg-filmen.
Han forstod at det var gøy på kino, men lurte
svært på hva en kino var.

-Er det slik som på teater?
-Ja, nesten, kunne jeg bekrefte.

Vi så traileren til filmen på nettet minst fem
ganger i forkant, og han likte tydeligvis det han så.

Da lørdagen kom kjøpte vi litt godteri. Vel installert
i salen foreslo han selv å vente med å spise til filmen
begynte. Godteriet ble spist opp på under ti minutter.

- Jeg vil ha mer godteri, sa fireåringen.
- Vi har ikke mer, svarte jeg.
- Okei da.

Da filmen var slutt og fireåringen sa han ville gå på
kino neste dag også, forstod jeg at han syntes kino
var kjempegøy. Albert Åberg-filmen var akkurat passe
spennende og morsom for store og små.

Neste gang tar jeg med noe spiselig som varer litt
mer enn ti minutter. Har du noen forslag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.