fredag 14. desember 2012

En liten og søt snømann























På vei til jobb møtte jeg denne festlige snømannen.

Den var så søt og liten, og fikk meg til å tenke på de
gangene jeg som liten jente, rullet store snøballer i snøen,
for så å streve med å sette dem fast oppå hverandre.
Deretter måtte jeg grave etter noen steiner som kunne
brukes til munn og øyne.

Noen ganger fikk snømannen sprikende greiner stukket i
siden. Var jeg riktig heldig, klarte jeg å tigge mor om en
gulrot for å få den karakteristiske snømannesen.

Nå er mesteparten av snøen blitt til is her i Haugesund.
Jeg håper snømannen får stå i fred og titte på alle de rare
menneskene som går forbi, en god stund til.

Har du laget snømann i vinter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.