tirsdag 14. august 2012

Superenkelt bokbind

























Da jeg skulle handle bokbind fant jeg denne
varianten. Det er et ferdigsydd omslag i et
stretchstoff som passer skolebøker med hard
perm. Man trer det på boken på noen få sekunder.

Bokbindet koster en del, men vil spare meg
for en god del arbeid med vanlige bind i papir,
som blir fillete og faller av etter en stund.

På Libris koster det 39 kr for ett, men
jeg fant dem billigere på Ebay og Amazon.
Da søkte jeg på "stretchable book cover".

Har du prøvd denne typen bokbind?

6 kommentarer:

  1. Det er sikkert flott, men jeg synes da det var skrekkelig dyrt. Man kommer lett opp i en tusenlapp hvis man skal legge bokbind på til en ungdomsskoleelv. ;-)

    SvarSlett
  2. Huff, jeg helt enig i at det blir for dyrt. Jeg kjøpte noen for å teste hvor holdbare de er. Det kommer et innlegg med en billigere variant senere.

    SvarSlett
  3. Skolefrukt.no har flotte slike i sin nettbutikk, til kr 100,- for 6 stk :)
    http://skolefrukt.square.co/products/elastisk-bokbind-6-pakk

    SvarSlett
  4. Takk for tips! Det skal jeg sjekke straks:-)

    SvarSlett
  5. Anbefaler virkelig elastisk bokbind!!
    Jo da - første gang du kjøper det så kan du fort komme opp i noen hundrelapper...men husk at du kan bruke de opp igjen!!
    Vi brukte det for første gang i fjor - og nå har jeg vært å kjøpt noen få til på eBay og kommer til å bestille på skolefrukt.no også. Grunnen til det er at jeg ser virkelig nytten i de, du kan bruke de år etter år - en sparer mye tid og irritasjon - de er enkle å ha på selv for barna - og synes det er en super gave å gi til andre!!
    Vi går aldri tilbake til vanlig bokbind...det er helt sikkert :O) Jeg har barn både på barneskolen og på ungdomskolen ;O)

    SvarSlett
  6. Har disse eksistert så lenge? Det er jo nesten like lenge som min eldste har gått på skolen, og jeg oppdaget herligheten først nå, i 2016 :O Er forøvrig veldig begeistret, så tommel opp for elastiskbokbind, og tid spart.

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.