mandag 28. februar 2011

Mine beste minner fra barneskolen


Min første skoledag i 1982


















Favorittfagene mine på barne- og ungdomskolen
var håndarbeid, sløyd og gym.
Jeg husker fremdeles hvordan jeg begynte
å glede meg til disse timene allerede kvelden før.
Det kriblet i kroppen og jeg våknet spent og glad om morgenen.
Disse skoletimene innfridde alltid forventningene.

Jeg forstår ikke hvordan jeg klarte å stå stille
i jenterekken da gymlæreren ropte opp navnene våre.
Alle tankene mine var fokusert rundt det å hoppe og sprette.
Noen sjeldne ganger fikk vi lov til å bruke alle turnmattene,
kassene, bukken og slengtauene. Da var det Tarzantikken.
Dette var den mest spennende leken. Jeg løp rundt i salen
med skrekkblandet fryd, og prøvde å unngå å bli tatt.

Selv om det tok måneder å lage en liten trebeint krakk,
eller brodere en pute med diamantsting, arbeidet jeg med stor iver.
Jeg var stolt som en hane da jeg kom hjem
med de ferdiglagde gjenstandene.


Har du et fint minne fra skolen?
Vil du lese de andre deltakernes minner?
I så fall kan du delta på Skolelyst sitt lotteri.
Trekning er på onsdag.















Les HER om hvordan du kan vinne en av disse fem bøkene.


3 kommentarer:

  1. Kanskje da vi spilte Hakkebakkeskogen som dukketeater for foreldrene i annen klasse, med bruk av selvlagede hånddukker av filt med piperenserbarter og ordentlig saueull som fyll til hodet (Jeg har min Morten fortsatt!)

    SvarSlett
  2. Jeg kan ennå fornemme lukta fra sløydsalen på barneskolen. Brent treverk etter at vi hadde holdt på med en sånn brenner vi brukte for å skrive navnene våre i fuglebrettene, skjærefjølene og balltreet. ☺

    SvarSlett
  3. De luktene sitter i lenge...

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.