onsdag 19. januar 2011

Datamaskin til treåring

Fra barna mine var 4 år har jeg prøvd å stimulere dem til å lære bokstavene.
De ble først interessert da de var 5 og 5 1/2 år.
Han som viste interesse senest,
lærte å lese og skrive før han begynte i første klasse.
Den andre kan de fleste bokstavene
og har lært å skrive og lese i starten av første klasse.

Nevøen min på tre år kan flere bokstaver allerede.
Det blir spennende å følge ham,
for når kommer han til å knekke lesekoden?
Jeg kan røpe at han har fått god hjelp fra denne:
 
Fisher Price laptop














Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket
en slik maskin til jul, til ettåringen min.
Det gjorde jeg ikke. Kanskje om ett par år...

Hva synes du om datamaskin til barn?


2 kommentarer:

  1. Vårt troll fikk denne for noen år siden og nå skal jeg ikke påstå at den har all æren, men hun var tidlig ute med å lære seg bokstavene. Nå går hun i andre klasse og skriver og leser ganske så bra.

    SvarSlett
  2. Ok. Kanskje det blir en i huset her etterhvert også.

    SvarSlett

Du er velkommen til å skrive en kommentar, et spørsmål eller ønske om tema.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.